VÅRENS CYKELPREMIÄR

På lunchen gick jag hem och hämtade cykeln i källaren. Tomt på luft, speciellt i nederkanterna. Jag tog med den till Ingvars lägenhet för att hämta Sheri till lunch-pink-rundan vilken bar av till macken. I med luft och så cyklade vi hem igen. Blev ingen lång tur. Mer en testrunda...
Men så efter jobbet hämtade jag henne igen och så cyklade vi hela vägen till dagmamman för att hämta Sören. Det var så skönt och ingen is på grusvägen. Ann-Sofie och jag stod i solen och surrade en stund och alla vovvar lekte.

Eftersom jag väntar med att cykla med pojken tills han blir lite äldre och röntgad så promenerade vi hem. Jag hade dem båda på höger sida om cykeln och Sören såg lite förvånad ut först men såg rätt nöjd ut när han spatserade bredvid på "fel sida". Det är bra att han vänjer sig vid cykeln.

Igår sken solen också när jag promenerade ut för hämtning. Snön börjar försvinna i skogsbacken så på väg tillbaka gick jag upp med vovvarna i en backe. Sören tog jag med först och lade ut godis i ett inringat område och så söksignal. När allt var uppnosat och intaget så lade jag ut nya godisar men sedan gick vi nerför backen en bit. Sitter stadigt, linjetagstecken, ut och så söksignal. Det här kan han i allafall. Och så fick Sheri ett längre linjetag till godisstället och Sören satt stadigt och TYST när hon jobbade på. Fastän att jag använde pipan. Kommer ni ihåg när han gick igång på allas pipor förra året? Han växer till sig min pojke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0