TÅÅÅÅLAMOOOOD!

Någon som har lite till övers? Eller vet vart jag kan köpa mig lite...tålamod alltså? Vill gärna att saker ska gå fort och hända snabbt men tycker dock att jag "växt till mig" med åren och fått bättre med tålamod men just nu vet jag inte...

Har varit ute till skogs med Sheri, Ann-Sofie och Zoe idag också. Och Sheri är såååå seeeeg. Antingen är hon sjuk, skittrött efter gårdagen (men seg då också) skendräktig eller sjuk. Eller så har hon gått i pension. Hon gör skapligt det hon ska men seeeegt. Tror kanske också att Sörens tillkomst i familjen faktiskt har påverkat henne också. Hon är duktig men det finns mer att önska vad gäller att vara alert och med...

Vi gjorde dirigeringar och dubbelmarkeringar. A-S ska starta Zoe på Working-test i slutet på april så vi ska träna en del moment innan dess.

Efter det hämtade jag Sören och tog med honom till Skantzö. Lina på...fast jag gillar inte det riktigt. Men eftersom han tidigare stuckit med dummyn så tog jag det säkra före det osäkra. Några korta kast och utskick och visst kommer han tillbaka men med mycket lockrop och inkallningssignaler vilket i sin tur gör honom uppspelt så han rulltuggar dummyn. Och jag behöver tåååålamoooood....Försöker vänta ut honom men då lägger han sig ner och "myser" med dummyn. Jag behöver definitivt hjälp att läsa av honom och några heta tips vad jag ska göra för att det ska bli bra inlärning. Kanske det bästa är att vänta ännu längre innan vi sätter igång med apporteringsträningen på riktigt.

Så jag har en hund som gör det hon blir tillsagd om än i sitt eget tempo och med ett utseende som mest ser ut som "ska vi inte å ka hem och lägga oss snart" och så en annan som är på tårna och mer lik en känguru på drift....

Någon som har lite tips?

Här är han; Charmören Sören! 

 

Och Zoe som tar paus när vi fikar!





 


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

men du på Sören Apportören, kan du inte befästa avlämningen bättre utan kast först dvs t ex haka i hand inomhus. Kasten i sig triggar rätt mycket energi o eftersom han är lite släkt med Eddie ;) så är det stor risk för just "jag har gärna dummien lite för mig själv" syndrom men verkar som om man befäster själva avlämningen mer så blir det enklare för dem sen att FAKTISKT komma. Men det gäller ju att ha en STOR portion tålamod o inte förvänta sig att ha färdigt moment på direkten o det är jättejobbigt, ask me I Knooow ;)

2011-03-14 @ 06:52:14
URL: http://zetterljung.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0