STÖK!

Nu är det stökigt och bökigt! Hyresvärden renoverar och byter avloppstammar och badrum/kök...och man ska bo kvar under tiden. Vovvarna är lite förvånade varje dag vi kommer hem. Tror jag börjar bli gammal...orkar inte riktigt med när vardagen inte rullar som den ska. Det är upp och ner från det jag vaknar tills jag kommer hem. Nu har det varit så sedan en vecka tillbaka och kommer att så vara i 4-5 veckor till.
Hoppar upp tidigt på morgonen för att duscha och göra mig klar, dricka kaffet och sedan går vi ut...Precis tvärsemot hur vi brukar göra. Detta för att "gubbarna" kommer kl 7 på morgon och stökar. Och jag har bara fyra dagar kvar med badrum innan den ska rivas. Då blir det mindre kul...

Köksväggen är borttagen så det är öppet upp till grannen och ner i tvättstugan. Spisen står mitt på golvet och går inte att använda och inget avlopp. Glömde det i går morse men blev snabbt påmind när jag skulle brygga kaffe. Hällde ut det som var kvar i kannan för att fylla på vatten och undrade varför jag blev blöt om fötterna...

Så långpromenaden går jag nyduschad och lämnar sedan Sheridan i Ingvars lägenhet. Sören och jag fortsätter sedan hem och hämtar bilen och åker till dagmamman. Och så efter jobbet springer jag hem och städar undan betongdamm och annat skit innan jag hämtar Sheridan och sedan Sören och sedan långpromenaden och puh...

Men det finns de som har det värre...Detta har ju ett slut i allafall. Och så är det bara sju veckor kvar tills jag ska åka till Portugal.

Någon direkt hundträning blir det inte. I allafall ingen apportering. Men många härliga promenader och passivitetsträning/lydnad. Sören apporterar hemma...det mesta han ser. Och jag känner mig i nuläget ganska nöjd med det. Och han hämtar det jag ber honom om. Så det ska nog bli en Sören Apportören så småningom :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

VIlken tur att du har en snäll Sören då, Zeke hade varit lika mycket hos grannarna som hemma ;-)

2011-03-07 @ 06:19:21
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Gunela

ja, det GÅR ÖVER! Men nog så jobbigt under tiden - hoppas att du inte stressar ihjäl dig. Ska nog hitt på nåt ;)

2011-03-07 @ 21:58:39
URL: http://hemsida.net/kolbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0