ÅRETS FÖRSTA RIKTIGA TRÄNING med SHERIDAN

Har en riktigt trött och nöjd Sheridan liggandes vid mina fötter. Hon var så trött när vi kom hem så hon förstod inte att hoppa ur bilen. Vi var dock bara ute i två timmar men förståeligt då vi inte tränat egentligen någonting under hela vintern. Ska börja cykla med henne bara det blir mindre mojjigt och halkigt.

Vi har varit hos Sörens dagmamma Ann-Sofie och tränat tillsammans med henne och en av hennes flattar Zoe. Vi började med några stagdeövningar och markeringar. Jag hade lagt ut ett relativt stort sökområde med små och stora dummies och så skickade vi varannan gång. De var jätteduktiga och hela fältet plockades in...tror jag iallafall...tappade räkningen på dummies när jag pulsade ut och la ut dem :) Har nu köpt en spritpenna och ska numrera alla! Vi gjorde sedan några dubbelmarkeringar och linjetag.

Det var jätteroligt att träna ihop med en ny hundpolare! Nu ska vi hårdköra!

 Zoe och Sheri

 Ann-Sofie och Zoe

 

 Zoe




Kommentarer
Postat av: Gunela

Kul!

Kanske A-S vill vara med när vi kör igång nästa vecka? Hon har frågat förut och jag tycker att det är OK nu när hon är så just och ställer upp för Sören (och dig)!

2011-03-12 @ 19:07:43
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Ingrid o Pontus

Hälsningar till er från oss

2011-03-13 @ 08:08:23
URL: http://goldenpontus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0