Aktiv passivitet och passiv passivitet!

Vilken solig härlig vårvinterdag! Solen gassade på La Famiglia när vi hade träning, dagens tema markeringar, på åsen i Kolbäck idag! Jag tror det var 15 vovvar. I tre timmar har det kastats dummies, pratats och fikats! Jag hade Sören med mig och Sheridan var hemma med Ingvar. Jag ville se hur långt Sören har kommit med att kunna sitta och titta när andra vovvar jobbar. Och jag är mycket nöjd med dagen. Vi har suttit aktivt passiva genom att titta när kasten går, annan vovve sticker ut och kommer tillbaka till sin förare. Jag har lagt på ordet "markera" när kasten går och förhoppningsvis har hans iakttagelser fått honom närmare att förstå att man också ska springa tillbaka när man hämtat sitt byte.

Och så passiv passivitet det vill säga bara sitta eller ligga bredvid matte och fika. Kunna koppla av när det rör sig omkring och så vidare. Vi har varvat det med att bara vara och att sitta nära och bara titta. Och han har varit tyst och intresserad och sett sugen och alert ut. Får vi bara till inleveranserna så ska det nog gå bra.

Alla hundar var fantastiskt duktiga med alla långa markeringar trots tung blötsnö att springa i. Hur bra ska de inte vara när snön försvinner? Solen har värmt fantastiskt och våren första faceburn is a fact! I´m red!

Tack alla goa vänner för en härlig dag! Jag är glad att jag åkte fastän jag inte riktigt hade orken. Men nu har jag ju fått ny energi!

 Gunilla och Milton

 Världens bästa Gunela och Lennart! Tack för att ni håller ihop oss i flocken och planerar alla härliga träningar!

 Lena och Peder spanar åt ena hållet...

...och åt det andra hållet! Här med hela sin härliga flock!

 Ingrid och Pontus

 Ann-Sofie och Eddie

 Jenny och Nimbus längst upp i backen och några till i La Famiglia

 Signe

 Gunela och Laja väntar...

 ...skickar...

... och levererar!

 Jörgen och Vanilla

 Anitha och Gunilla med Milton

 Lena med Calleballe och några andra i sin flock

Kommentarer
Postat av: Gunela

Så kul att du tog dig ut ur lägenheten!

Sören märktes inte idag - tyst och fin vid mattes sida - härligt!

Ansiktet hettar och INTE är det för att jag rodnar!

Hoppas vi ses en stund med systrarna sisters imorgon ;)

2011-03-19 @ 19:27:52
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Ingrid o Pontus

Ja det var några härliga timmar tillsammans med alla 2 o 4-benta.

2011-03-19 @ 19:34:42
URL: http://goldenpontus.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja,vi såg ju inte så sura ut den här gången...kan det bero på vädret eller????

2011-03-20 @ 08:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0