SALA OPEN SHOW 110219

-20 grader i går morse när Sören och jag brummade iväg till Sala. Nybadad om fluffig som en nybakad semla! Men en ung herre som är 10 månader och yvig som man ska vara i den åldern ska också se ut som en fluffig semla! Köpte Septembers nya skiva när jag stannde vid macken för att få med mig nybakade vaniljbullar till fikat. Så vi hade härlig musik i bilen när vi for iväg. Sheri var hos Ingvar för det är bra för Sören att få vara ensam med mig.

Han är superduktig att sitta i näthage utan att riva det eller gnälla eller skälla. En cool kille... Vi var anmälda till gruppen Puppy V och blev placerad trea! .... Vi var tre i gruppen ;)....

Kritiken låter som följer:

Mycket god typ
Stor 10-månaders hane som ger ett luftig intryck för dagen. Bra ben och tassar, bra huvud med aningen ljusa ögon, stark rygg. Bbehöver utvecklas i bröstkorgen. Rör sig trevligt, något hög svans.

Sören fick en ny mysigt litet mjukisdjur som pris. Han var superduktig att springa i ringen och stod skapligt stilla vid visning. Det är matte som inte riktigt är med på noterna när det gäller utställning. Världens bästa Gunela skulle ta några foton och det blev några skapliga...Kameran räcker inte till på avstånd.

Sala Open Show är lite lagom för oss att delta vid. Träffa trevligt folk, fika och surra runt lite. Denna gång alltför kallt för att stanna hela tiden ut. F´låt Gunela att vi inte var kvar när det var dags för er och Grattis till fina placeringar! Men trevligt så länge det varade. Peder och Lena kom med sin flock för att umgås, Ingrid med sin Pontus och Gunilla med Milton var också där. Grattis Gunilla till gott resultat! Jag tog några foton men på långt håll med liten kamera och dåligt ljus blev det inga visningsbara.

Om det blir några grader varmare idag ska jag ut på skidtur. Har vallat om dem idag och hoppas på härlig tur i solskenet. Synd att inte vovvarna får följa med och springa bredvid...

 Jag och pojken!

 Full rulle!

 Sören!

 Mycket sand i ridhuset ;)

 Gunela med Pontus och Gunilla med Milton

 Lena och Peder med sin flock. Lennart kollar ringen och Sören sitter fint i sin hage!

 Gunela visar Pontus!

 Lenas labbe Calle tittar på sina Goldenpolare!



Och så Sheridan och Sören idag. Alltid på var sin sida om mig när jag sitter vid datorn!

 Sheridan!

 Sören!

Kommentarer
Postat av: Mona Eriksson (mellansyster till Eva)

Så fina bilder och så vackra hundar...Sören och Sheridan är verkligen mysiga ;) Blir så sugen på en likadan :):)

2011-02-20 @ 12:03:04
Postat av: Gunela

Tack för trevligt sällskap, men jag sprang ju bara runt, som vanligt ;) Snor några kort av dig!

Viktigast är att han är Sören apportören, charmören!

2011-02-20 @ 12:28:49
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Ingrid o Pontus

Den här matten är inte heller riktigt med på noterna när det gäller utställning men det var kul iaf att vara där och det var ju Gunela som fick göra "jobbet" med Pontus också.

Visst har vi goa härliga guldvovvar!

2011-02-20 @ 16:46:55
URL: http://goldenpontus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Välkommen tillbaka :)

2011-02-21 @ 17:30:45
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0