UTFLYTTNING! ...eller HEMFLYTTNING låter bättre :)

Oj vad tiden går! I morgon är valparna åtta veckor och det är dags för dem att flytta hemifrån! Det har ju varit ett fantastiskt äventyr att få ha varit med om denna resa. Veckan har varit otroligt intensiv med besök hos Gunela. Det är andra kennelproffs, vänner, uppfödare med flera som varit där och ställt upp valparna, klämt, känt, testat och tyckt. Det är hasor, skuldror, halsar, uttryck, rörelser, ryggar, tassar och alldeles fascinerande att lyssna på dem som kan. Summa summarum = valparna är underbara!

Sheridan är hemma och vi myser. Mjölken är borta och nu får hon ro att äta upp sig och vila! Hon skulle bara veta att det snart kommer hem en huligan! Vi tar tidiga långpromenader och hon ser ut att njuta av mitt sällskap lika mycket som jag av hennes! Men jag längtar tills valpen kan flytta hem. Den bor kvar hos Gunela ett par veckor ytterligare. Jag har sex veckors semester från och med midsommar så valpen och jag kommer att ha gott om tid att lära känna varandra och skapa rutiner innan det är dags att återvända till jobbet.

Idag har veterinären besiktigat valparna och de passerade med mycket väl godkänt! Så till alla er som ska hämta ett av Sheridans och Sidneys vackra Goldengirls and boys; GRATTIS! Hoppas vi kan ses någon gång. Ni kan väl höra av er här på bloggen emellanåt så jag får veta vad som händer med valparna!

Har tagit några alldeles dagsfärska foton på underverken! Förresten...Kolbäckens Aslan blir min...eller ska han heta Sören? Vad tycker du??? Apportören Sören?

 ASLAN!

 POGGIN!

 POGGIN!

 Jag tror detta är Aslan!









 ASLAN till vänster




Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

röstar på Apportören Sören, det kommer ge många glada leenden i framtiden. Han var gudomlig Eva, jag tror du väljer helt rätt. Kramis

2010-05-28 @ 09:09:29
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0