Nioochenhalvveckasvalpar...och premiärträning med Sheridan!

Efter att ha smakat på namnet Sören ett tag så är beslutet taget att behålla det namn han fick från början. Narniakullens lejon; Aslan! Jag längtar så att få ta hem honom. Han är härlig att gosa med och sitter gärna i knäet och pussas. Men lika gärna fullt bus med sin bror Poggin som fortfarande inte är såld! De har riktiga fighter och jag tycker det ser ut som Aslan gärna tar över...men så är det Poggin som är överst så de är nog av samma skrot och korn! Gunela och jag har gått promenad med dem i koppel idag och jag måste säga att de är duktiga!

Vi gick upp i "stora" skogen och släppte dem lösa och de följde glatt efter oss utan att vi behövde ropa...bådar gott inför framtiden! Det är svårt att slita sig från dem och de är bedårande att iaktta. Jag filmade med min lilla kamera när Aslan försöker slita bort tass- och tuggbenstryck på liggdynan i trädgården...men min dator kan inte spela upp den :( Tyvärr... för det är ett skådespel utan dess like! Vilken energi!

Jag vill också dela med mig av vår träningskväll med goa vänner igår. Premiär för Sheri och mig efter den långa vintern, dräktighet och valptiden! Vi har ju egentligen inte jobbat något sedan förra hösten. Men det finns nya krafter i pärlan och hon klarade galant av sina markeringar över vatten och tillbaka, dubbelmarkering med terrängskifte och markering i bökig sumpmark. Utan att packa ihop av trötthet i bilen efteråt! Men vi tog det lite lugnare än de andra vilka bl a gjorde fantastiska dirigeringar! Ett steg i taget... Men det verkar bli en bra tid framåt. Läger med Kolbäckarna i juni! Goldenlägret i Norberg i juli! Golden Specialen i augusti! Och DM i september! ROLIGT! Och så sex veckors semester vilken börjar i midsommar...46 sammanhängande dagars semester! WOOHOO!

 Sheridan!

 Bröderna kampar om pinnen...

 ...och Aslan vinner den!

 Kolbäckens Aslan!

 Kolbäckens Poggin!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kan tro både Sheridan o du hade längtat efter "riktig" träning, du ska se att det gör underverk att få längta ett tag. Fortfarande lite synd att söt-Sören försvann.. men mäktiga-Aslan är inte alls tokigt det heller, gäller bara han lever upp till namnet sen (o det gör han med all säkerhet). Blir skoj med lägret. Kram

2010-06-09 @ 11:45:54
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Matilda

Så gooo!!! känns som igår Zeke var så liten och nu är han redan 7 månader. Njut av varje sekund... :-)

2010-06-09 @ 20:22:25
URL: http://www.aquaseers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0