KOLBÄCKENS ÅRLIGA LÄGER, MÅNDAGSTRÄNING och HARRY!

Tack Gunela och Lennart för ett trevligt anordnat läger. Och tack alla ni som deltog. Vad bra det blev. Tur med vädret och många glada goldenförare på plats! Fredagen var det incheckning och vi hade utställningsträning. Bra jobbat Ann-Sofie som instruerade på bästa sätt! På lördagen hade jag förmånen att prata om kroppspråk och tydlighet...hur många är vi inte som vet hur man borde göra och gör som vi brukar?? Men med bra återkoppling på varandras kroppspråk och förehavanden med kroppsdelarna under hundens arbete så kan vi bara bli bättre!

Anitha hade bra träningsövningar och jag valde att inte köra helt slut på Sheridan som är på sin väg tillbaka från moderskapet. Men övningarna klarade hon bra med markeringar i backe och sedan linjetagl Även markering i skogsbacke där "funkis" Anitha fick säga till henne då hon fick tag på en levande råtta !?! OK...lite vilt istället för dummie tänkte säkert Sheridan! Ett gäng var och tränade på vatten med stora framgångar. Signevalparna med sina förare fick en duvning med hundexpert. Söndagen knöt vi ihop med linjetag på tennisbollar och vilt, dock inte samtidigt) och en poängjakt/workingtest där alla fick övningar utifrån sina förutsättningar och en möjlighet att prova på några moment vi gått igenom tidigare. Bra jobbat av alla tycker jag! Frappe och Sheridan hade de bästa poängen och jag är superstolt över Sheridans insats.

Jag hade också min valp med mig som fick vara med korta stunder och för övrigt sova skönt i buren i bilen! Han skötte sig alldeles utmärkt och verkar tycka det är OK i bilen. Jag märker också att han är mycket kontaktig och vet att BRA betyder godis! Följsam i kopple och sitter fint bredvid under en relativt lång stund innan belöning. Och vet att han direkt efter att ha kissat, ute förstås, får belöning! Mycket ögonkontakt och kommer på inkallning,  har också prova hemma i hallen med dummie, en mindre sort, och det verkar finnas en apportör där inne som bara behöver komma ut! På torsdagkväll hämtas han hem för gott då jag börjar min 46 dagar långa semester! Och han är så välkommen!

Igår var jag med Sheridan i Kungsbyn och tränade med Jennie/Nimbus, Kerstin/Viggo och Ingrid/Gullan. Sheridan var på hugget stundvis men var nog trött efter lägret. Hon är ju från och till ovillig att gå i vatten på uttecken och jag tror vi får träna lite kulgrejer i vatten för att få igång henne igen...Är ju en fin lady som vill veta var hon sätter fötterna i vattnet och ta sig fram där det är enklast...nämligen på land!

Sofie har tagit några kort från lägret som jag förstås stulit och delar med mig av!

Och så var det det här med vad valpen ska heta! Hur svårt kan det vara? Aslan ligger inte rätt i munnen tycker jag. Sören är likt kommandot sök vilket kanske inte blir så bra. Gubben kom med ett förslag utifrån att valpen är riktigt duktig på att bryta sig ut från näthagen som värsta utbrytarkungen Houdini. Och han hette Harry så det är namnet för dagen. HARRY! Men det börjar närma sig torsdag och hemflytt så det är dags att bestämmas sig!

"KÄRT BARN HAR MÅNGA NAMN!"

HARRYPUSS!

 Sheridan, linjetag till...

...område med and!

Mot matte!

Tjusig avlämning!

Stilpoäng!


Kommentarer
Postat av: Ingrid o Pontus

Tack för undervisningen på lägret som var så nyttigt för oss på alla sätt o vis.

Att kärt barn har många namn är VÄLDIGT sant.

Hoppas vi syns många gånger till på Kolbäckensträffar.

Ha det så bra o hej så länge

2010-06-23 @ 07:22:24
URL: http://goldenpontus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag blir så avis på era läger och träffar. Ser ut som om det var mycket trevlig och bilderna var himla fina. Kommer du till KM/GS?

2010-06-23 @ 09:45:49
URL: http://www.kennelblagul.se
Postat av: Gunela

Än en gång tack för din fina insats på lägret!Nu heter han Harry här och jag har berättat att hans matte kommer imorgon. Yippie sa han då och blev jätteglad.

2010-06-23 @ 21:11:13
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Ann-Sofie o Madonna m flock

Skön midsommar på er hela stora flocken!! Kram

2010-06-24 @ 21:27:59
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0