VÄRMESLAG?...Valpen är ju 13 veckor

Jag njuter av semester, vovvar och det härliga sommarvädret! Men jag har nog fått värmeslag...Sören är ju för sjutton 13 veckor och inget annat. Tretton veckor i fredags.

På fredagkväll packade jag sängkläder, hundmat, badkläder, tandborste m m för att på lördagförmiddag hänga vid Systembolaget tre minuter innan öppningsdags. Hade kylväskan med isklabbar i bilen tillsammans med hundar, packning och grillkött! Fyllde den med några goda öl vilka sedan dracks upp hos världens bästa Lena och Peder. Jag var ditbjuden tillsammans med andra härliga Kolbäckare för lite träning i en kortare variant med hänsyn till den höga lufttemperaturen och hundarnas väl och ve.

Vi grillade korv vid lunch, ömsom badade, snackade, drack en kall, fikade, åt jordgubbar, gosa med hundar och avslutningsvis en härlig kväll i solnedgång över Mälaren sedd från altanen. Peder och Lena bor fantastiskt!

Och Sören har simmat, långa sträckor, och apporterat utan krav och kommandon. Jag slängde i och han simmade i. Helt fantastiskt. Gunela har bildbevis och jag var som vanligt inte alert med kameran. Den är så seg så jag hinner inte ens få fram den :)

Och så har han lekt med Calle förstås, sin nya labbepolare som också gjort simdebut. Sören hade även en kort uppvisning hur duktig han är på sitt, ligg, stanna kvar, och inkallning. Gillar vatten och springer spontant i och busar.

Sheridan har njutit denna helg även om hon ibland blänger under lugg och undrar varför hon måste ligga bredvid Sören i hage så läääänge...Men hon har varit superhärlig i vattnet med markeringar genom vassen utan att tveka, sprungit i vattnet självmant för att bara njuta. Och när Ingvar och jag badade från bryggan kom hon utsimmandes från stranden och ville vara med! OCH jag fick henne att dyka från bryggan efter en leksak jag slängde i! Alla som vet hur hon varit med vatten förstår hur lycklig jag har varit de här två dagarna.

Sören har också upplevt sina första skott från apportskjutare vilket var lite spännande och nytt. Jag var oroligt att han blev berörd då han snurra lite runt benen på mig. Detta var i går men för att kolla så sköt Peder två skott vid sjön idag medan vi satt på altanen, pratade och drack kaffe med hundarna avslappnade omkring oss. Sören lyfte lite på huvudet men inget mer..så min oro var alltså obefogad..hoppas jag.

Tack Peder och Lena och övriga vänner för bra dagar! Helt fantastiskt att det var 14 hundar på samma tomt...utan trams och krångel...

Här kommer några härliga bilder hur det kan se ut när vi "Kolbäckare" har samkväm...riktigt lägervarning!

 Lunchgrillning vid nya grillplatsen nere vid sjön

 Lennart i fronten och Peder

 Gunela och Gunilla

 Milton!

 Lena

 Sheri och Sören i bur och Anitha med barnbarn

 Så här fint bor de...

 Sören och Sheridan

 Calle vill leka med Sören

 

 Calle är "lite" mindre i kroppen än Sören...

 Gunela o Lennart och Tullan i fronten...Tullerull som hade många av sina barn och även barnbarn på plats...Hon är nu 12 år! Är även Sheridans mamma.

 Grillkväll på altanen i solnedgången...



 Solnedgången över Mälaren sedd från altanen.

Kommentarer
Postat av: Ingrid o Pontus

ÅHHHHH vad härligt ni har haft det i helgen, jag är INTE ALLS avundsjuk(ljug).

Kul att du ÄNTLIGEN bestämt dej för SÖREN.

Ha det bra i sommar med vovvarna o vi ses o hörs framöver.

2010-07-06 @ 08:20:34
Postat av: Lisa L

Hej, åh vad mysigt ni har haft. Var Lyckliga för att ni har Gunela o Lennart. De är guld värda.

Lycka till med Sheri sonen nytillskottet Sören.

Ha en fortsatt fin sommar//lisa

2010-07-17 @ 12:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0