SMÅBARNSFÖRÄLDER, 12 veckor i morgon!

Uppdatering på uppmaning av vännerna...har ju fullt upp så det är lätt att glömma bort. Valpen har flyttat hem och har bott hos Sheridan och mig i preciiiiiiis en vecka idag. Vi har firat midsommar på Skantzö och bott i husvagnen tills igår. Och han har sett ut att ha det gott i värmen. Små korta promenader över kullen till Skantzsjön och avundsjukt tittat på Sheridan när hon badat. Han ville så gärna men modet svek. Några tappra försök men det är ju inte långgrunt och jag klev ner i foppatofflorna och halkade...och plurrade i shorts och fin sommarskjorta...till glädje för ett gäng unga slussväktare som satt på bryggan. Jag tror till och med att Sören flinade. Sören...det är valpens namn. Han är verkligen en Sören och efter att ha smakat på alternativa namnen så landade vi till slut vid Sören. Och han ser ut att trivas med det!

Idag har ju varit en mellanvädersdag och jag har tvättat och fixat hemma. Mellan springet i trappen och ut på gräsmattan! Herrejusses hur mycket pink det kan finnas i en liten valp. Han håller sig över natten, både hemma i lägenheten och när vi bott i husvagnen. Sista korta pinkrasten vid 23-tiden och första på morgonen vid halv 7-7. Men dagtid, som idag, om vi är inne så pinkar han minst tre gånger i timmen...parketten har börjat resa sig...hm...fastän jag också går ut en gång i halvtimmen...minst...

Han är dock supergullig och det blir nog karl av honom också. Duktig med inkallningssignalen, numer på pipa, och sätter sig på en signal. Kan sitt, ligg, stanna kvar på relativt skapligt avstånd. Plockar upp varje fågelfjäder som ligger i hans väg vilket lovar gott med tanke på vilt och så byter vi fjäder mot godis.

Idag har vi tagit en kortis runt slussen vid Elias Café och Sheridan har simmat. Denna gång var Sören i vattnet som en säl med hela huvudet, hoppade och skuttade och vågade sig ut 15 cm till och en tendens till simtag. Definitivt inte rädd för vatten iallafall...

Det är härligt med valp men kan inte heller låta bli att stundvis i tanken vara något år framåt i tiden. Nyfiken på vad som finns i denna lilla kropp och knopp...Sörens alltså...inte min!

Sheridan busar fint med honom men jag tycker hon är lite för snäll. Hon ser lite förtvivlat på mig ibland och hon undrar nog vart lugnet vi hade förut har tagit vägen. Ingvar ska jobba borta i några dagar vilket gör mig lite låst vad gäller motionen med henne. Sören vill inte vara själv riktigt än. Men på lördag ska vi till Lena och Peder för träning och lite trevlig samvaro. Och på onsdagkväll bär det i väg för fyra dagars Goldenläger i Norberg. Dags att börja ladda för GoldenSpecialen 2010!

Hade faktiskt kameran med mig till slussen idag men den är gammal och seg och liten vovve alldeles för snabb så när jag trycker på knappen är han redan ur bild...men jag tar med några i allafall...när han badar och ett alldeles färskt då han ville vara med vid datorn!

 Sören bloggar!

 Sören är närmast..



 Sören sälen

 Fin hals!

Hopp och skutt!

..och långt ut..


 

 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie m flock

Härliga bilder trots att han ofta hann ut från bilden, de var faktiskt lite extra roliga bara för det!! o du..parkett den kan man byta sen ;) Don't worry, be happy!!

2010-07-01 @ 22:34:58
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Gunela

Rea på Elgiganten om du behöver en kamera för att få med Sören, the dog for speed...Ska bli kul på lördag - mycket simma i 30-gradig värme.. glöm INTE baddräkten!

2010-07-01 @ 22:49:13
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Hanna

Ska bli kul att få se underverket. Ska han med till Norberg?

Kram

2010-07-02 @ 09:33:22
URL: http://www.kennelblagul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0