GOLDENLÄGRET 2010

OK jag vet...inte skrivit på länge! Vi har haft fullt upp sedan lägret med att vara på Öland. Vi åkte inte direkt men då det varit ett härligt sommarväder har vi däremellan tillbringat lata baddagar på Malmön i Köping. Glada hundar som sovit skönt i skuggan och badat och simmat när de varit vakna.
Åter till lägerrapporten!

På onsdagkvällen landade vi med fulllastad husvagn på Klackbergsgården i Norberg. Gubbe och jag trodde det var en camping och blev lite snopna att vi skulle campa på en fotbollsplan...Vi riggade snabbt upp kompostnäthagen, markisen rullades ut, elkablar drogs kors och tvärs, stolar och bord på plats och så en kall. Och så anlände knotten. Oj oj vad jag och vovvarna blev knottbitna. Trots detta var dagarna alldeleles fantastiska. Vi blev en härlig samling människor och hundar i vår grupp. Vår instruktör Lena var kanonbra. Läste snabbt av vilka hundar vi hade och vad vi behöver träna på. 

Tosdagen var vi kvar i området på förmiddagen för att göra bra stadgaövningar och en hel del teorisnack! Fick även många användbara tips att tillämpa på Sören.

Det var många bra inkallningsövningar, stadga, sökfält på olika sätt, markeringar och dirigeringar på land och i vatten. Torsdagen och fredagen var vikt för träning och lördagen var det dags för Workingtest.

Första rutan var en lång vattenmarkering som kastades bakom en ö. Sheri klev i och simmade spikrakt ut och spikrakt in. Det kändes skönt att börja bra!

Ruta två var en markering, relativt kort, och sedan ett linjetag. Markeringen gick bra och linjetaget gick hon ut spikrakt med krånglade med dummien i munnen så hon tappade den och fick ta om. Förstod att det skulle bli avdrag på poängen.

Tredje rutan var en lååååång markering men Sheri spikade den. Hade dock låg fart tillbaka. Förresten tyckte jag hon hade låg fart rakt igenom men värmen gjorde förstås sitt till i kombination med att hon inte riktigt är med på banan efter valpningen.

Fjärde rutan var det först ett fotgående utmed snitslad bana fram till en plats där en markering kastades. Tyckte att Sheri sackade efter i fotgåendet men bestämde mig för att inte titta eller säga något till henne. Spikade dock markeringen.

Jag kände ju sammantaget att Sheri gjort bra i från sig så här långt men i det här läget vet man ju inte hur det gått för andra så det är ju svårt att jämföra.

Och så femte och sista stationen. Det var efter lunch och solen gassade. Vovve var trött liksom jag och svetten lackade. Det var en dubbelmarkering i nedförsbacke men Sheri spikade även dem. Yippe tänkte jag, vilket bra WT vi gjort!

På kvällarna serverades god mat och frukostarna var godkända. Under fredagen och lördagen fick vi lunchlåda i skogen. Allt smakar gott när man sitter på en ryggsäckstol i skogen med trevligt sällskap och nöjda vovvar!

I samlingssalen på kvällstid erbjöds också föreläsningar om Golden, trimningstips och lite annat smått och gott!

Söndagen var det dags för utställning och prisutdelning. Då det också skulle utdelas Dual Purpose-pris, ochjag tyckte det gott bra på WT, trimmade vi till den lilla päls som Sheri har och så sprang vi våra rundor i ringen. Fikc poäng bara för att delta. Men i sommarskrud visade vi faktiskt upp hela härligheten och kunde ju inte "mörka" några skavanker med puff och fluff :) Kritiken blev dock som följer:

"Feminint välformat huvud. Stark hals, rygg och kors. Mkt goda vinklar både fram och bak. Djup välformad bröstkorg. Passande benstomme. Rör sig med lätta steg. Bra pälskvalité men pälsen ligger hemma. Mkt trevligt presenterad."

Och så på eftermiddagen avslutades vårt trevliga läger med resultatredovisning och prisutdelning. Och när vårt namn blev uppropad som delad tvåa i WT blev jag så glatt överraskad att några glädjetårar tittade ut. 89 poäng av 100 möjliga. 19, 19, 18, 19 och 14. Vi blev dessutom placerad 6:a i DP:t. Jag är jättenöjd och glad och det bådar gott för både GoldenSpecialen och DM.

Är det något jag tar med mig från lägret så är det att "hålla ihop paketet" tills momentet är klart. Fick återkoppling på det då jag fått avdrag för att jag berömt Sheri med klappar innan jag kopplade henne. Och detta hade vår instruktör Lena hjärntvättat oss med de föregående två dagarna :)...

Hade kameran med men det har inte blivit så många foton tagna. Har dock fått några av andra duktiga fotografer så här kommer några i allafall.

 Sheri och Sören i husvagnen.

 Vårt "läger"

 Instruktör Lena

Anitha och Java

Elisabeth, Lena och Ulla från min träningsgrupp. Lunchdags.

 Lördag och samling innan WT i Ötjärn.

Gunela var funkis och har fikapaus!



BIR – Honey Eve’s Caramel, Terese Forslund
BIM – Respons Noppiga Näverkont-Ten, Lars Nilsson

Härliga träningsgruppen jag var med i!

Sören var med och Annelie har tagit detta och följande foton. Vacker!

 Andjakt!

 Apportören Sören!










Kommentarer
Postat av: Gunela

Welcome back! Snor allt till min blog ;) Näe skojar bara - ska sätta mig imorgon. WT-träningen igår ger föraningar om att GS kan gå riktigt bra för dig!

2010-07-25 @ 19:09:06
URL: http://hemsida.net/kolbacken
Postat av: Ann-Sofie

Verkade som lägret var kalas ; )

o va härligt att se Sheridan återta sin forna glans efter den tuffa mammaperioden. Kram på Er <3

2010-07-26 @ 12:06:12
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0