FÖRSTA JOBBARVECKAN

Idag lördag; fantastisk sommarväder...varmt, hög luftfuktighet, glada människor i massor. Idag har vi kollat in årets damrally med galanta damer i fantastiska bilar passerat Kinarestaurangen i Hallstahammar. Gubbe och jag har suttit en lång stund och njutit av god mat och kall öl och varit åskådare till alla engagerade damer i vackra utstyrslar passande sina bilars årsmodeller. Innan dess var vi vid Skantzö..egentligen för att äta vid Brukshotellet som vi bara hört gott om efter invigningen. TYVÄRR hade de plockat undan sommarparasoll och även sommarmenyn...hm...inte bra för ryktet! Ingen bra idé att göra det en dag som denna då damrallyt skulle passera där! Men vi såg några Goldenhundar vid bron när vi blickade över Skantzösjön så vi tog en promenad dit. Åh det var så roligt att se flera glada Goldenvänner i full träning inför DM; Bosse och Kristina, Lena och Peder, Annika och Lasse, Anne-Lie m fl i full rulle med linjetag, sök, vattenmarkeringar m m. Härligt. Ser fram emot DM; väl mött!

Har nu jobbat i fyra dagar, började i tisdags. Stressen satt som en smäck...hade pratat med mina goa pensionärsgrannar och bett dem återkoppla till mig om det blev alldeles för skälligt och olidligt. Även om vi haft vovvarna ensamma hemma från och till under semestern blir det ju lite annat när det blir "på riktigt". Så kl 10 på tisdagmorgonen ringde grannen och informerade att Sören skällt från och till. Inte för att de stördes något men eftersom jag sagt att jag ville veta så ringde de. Gullegrannar! Men jag gick inte hem förrän lunch och då var det tyst när kom i trappen. Ett nytt snack med grannen som då bekräftat att det bara var en stund på morgonen Sören hade sjungit för dem. Resten av veckan har varit galant; inget kissande inne, inget raveparty! Så han börjar nog få in rutinerna nu.

Den 28 augusti ska jag starta Sheridan för första gången i öppenklass på jaktprov. Det blir spännande. Tränade med vilt i veckan och hon var kanon. Fick tyvärr ett getingstick i tassen men jobbade ändå in en dubbemarkering och linjetag med hare! Duktig Sheridan. Sören har kommit en bit också med att ta dummie i munnen, håller kvar tills jag säger tack men är inte villig att plocka upp den om den ligger på backen för att sedan komma till mig. En annan utmaning med honom är att få honom tyst och lugn när han ser andra jobba; speciellt när Sheridan gör något. Söt är han som socker och växer så det knakar. Snart lika hög som Sheridan. De är fina ihop; min Sheridan och Sören! Snart ny jobbarvecka men jag känner mig mindre stressad än den första!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie m flock

Sköönt att det funkar fint på vardagarna, det gör ju jobbstressen liiite mindre ;) Hoppas vi ses på träning snart, kram på Er!

2010-08-16 @ 12:21:29
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0