Jaktprov i Vingåker den 3 maj 2008; 3:dje pris

Jennie och jag kom med som reserver till detta prov. Hon fick ett första pris med Nimbus, och det var första start, och vi var glada för det. Provet såg enkelt ut men vi startade näst sist om jag inte minns fel och Sheridan var laddad. Kanske lite för laddad. Provet inleddes med två enkelmarkeringar på vatten vilka hon fixade galant. Transportsträcka en liten bit till en enkel landmarkering vilken hon spikade. Och så var det dags för söket. Hon började bra men efter tredje viltet landade det två bräkande kanadagäss i den väldigt närbeliggande sjön vilket naturligtvis var mer intressant för min älskade vovve än en bunt döda småvilt i skogen. Men jag fick igång henne igen efter lite stöttnng. Följande sammanfattande kritik av domaren Mats Närling;

"En trevlig goldentik som gör ett mycket tilltalande arbete (när hon arbetar). Brister alltför mycket i sitt sökarbete för att nå ett högre pris."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0