Jaktprov i Örebro den 10 maj 2008; 2:ndra pris

Kom med som reserv och spänningen var enorm. Det kändes som om det hade börjat gå troll i sökarbetet tidigare och självklart hade jag det med mig till start. Dessutom var det den veckan i maj när värmeböljan slog till. Provet inleddes med ett vattenmarkering som gick bra. Kajsa var funkis i båten :). Sedan fick vi vända om till en enkelmarkering från skogen. Nästa moment var söket vilket denna gång var lagt över en spännande terräng. Det låg på öppet fält, vid sjökant, över mur och i skogskanten. Alltså inget i skogen. Sheridan började, som vanligt, bra och fick in tre vilt. Sedan kom hon av sig vid sjökanten och visade mer intresse för Kajsa som satt kvar i båten än för att fortsätta söka. Jag fick blåsa in henne ett par gånger och skicka om henne men viltet kom in till slut. Och det var så vaaaarmt ute. Provet avslutades med ytterligare en enkelmarkering på vatten. Jag förstod att vi inte skulle få förstapris och var jättenöjd med andrapriset. Anita Norrblom var domare och sammanfattade kritiken så här;

"En härlig tik med en positiv attityd såväl till vilt som arbetsuppgifter i stort. Belastas idag ngt av att hon inte håller ihop sitt sökarbete."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0