Inför DM

Idag har vi cyklat till skogen för lite träning inför stundande DM nästa helg på Skantzö. Det är förstås linjetag som gäller framför allt. Och det funkade jättebra. Jag satte Sheridan på en stig och gick sedan utmed den åt ena hållet för att lägga en synlig dummie. Sedan gick jag rakt ut  skogen ca 60 meter med utgångspunkt från hennes sittplats så hon såg att jag lade ut.. Men hon såg inte att jag lade ut två stycken. Och så utgick jag från hennes sittplats snett ut i skogen åt det motsatta hållet. Och så skickade jag henne först utmed stigen, sedan rakt fram ut i skogen, nästa snett åt höger i skogsterrängen och så rakt fram igen till det stället jag hade lagt två. Sedan gjorde jag om samma sak men med längre avstånd. Och så en gång till men med utskick från andra punkter men till samma målområden. Och det var bara vid ett tillfälle hon avvek från linjen men kom tillbaka på inkallningssignal, omskick och då satt den.
Använde sedan samma målområden men satte henne på avstånd från mig, inkallningssignal, stopp och höger. Hon var duktig och det fungerade bra.
Så jag har tänkt nöta detta ett tag, öka avstånden, nya vinklar så får vi se hur det fungerar innan jag börjar med dolda dummies.
Och så avslutade vi med två markeringar på vatten, varav den ena mitt i en djungel av näckrosor. Lite segt att simma i men hon fixade det galant. Och så en cykeltur hem. Så en trött vovve och jag ska gå och lägga oss nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0