Hundhelg

I morgon har jag tagit en semesterdag. Jag ska dra upp min husvagn till en camping i kommunen jag bor i. Där ska det bli Goldenläger. Uppfödaren till min hund har anordnat ett hel helg med aktiviteter. Min hund och övriga kullsyskon ska bl a funktionsbeskrivas. Det ska bli jättespännande och helgen inleds med detta kl 18.00 i morgon kväll. På lördagen blir det träning, kanske söndagen också, och på lördagkvällen blir det festligt med god mat och vin förstås. Förra året hade vi också olika tävlingsmoment vilket alltid är lika roligt. Ikväll har jag varit på jaktlydnadskurs för att få bra stadga. Nyttigt då det är blandade hundraser och inte bara The Golden Gang. Det är 7 torsdagar kvar. Jag börjar bli lite förväntansfull inför Kristi Himmelfärdsdagen då vi ska göra vårt första jaktprov. Ett inofficiellt sådant så inga resultat registreras. Jag ser det som en avstämning hur långt vi kommit i träningen och vad vi behöver träna mer på. Återkommer med resultat framöver. (Bilden är från maj förra året)
image17

Kommentarer
Postat av: ejmis

Men matte då, inget vatten.....!!

2007-05-10 @ 22:29:37
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0