Funktionärpremiär!

Idag har jag tillbringat nästan 5 timmar i skogen. Jag har nämligen gjort min premiär som funktionär vid en sektionskamp. Det handlar förstås om hundar igen! Fem lag deltog och det var Västmanland, Stockholm, Närke och två lag från Dalarna. Jag räknade in poäng vid en dirigeringsruta. Vilken fantastisk upplevelse att få se andras agerande och olikheter när det gäller kommandon, tecken, frustration när hunden visar egen vilja och hundförarnas tävlingsnerver på spänn. Västmanland vann vilket innebär att få äga vandringspriset och anordna nästa års sektionskamp. Min hund fick vara publik, passivitetsträning är bra och nödvändigt inför kommande tävlingssammanhang för oss. Tack goda grannarna, vilka också är Goldenuppfödare, som övertalade mig att bli en Golden Girl! Idag vill jag ändå visa en bild på min älskade bullterrier Benny, min förra hund, som blev en stjärna i himmelen hösten 2006. Han blev 12 år och var en riktig livsnjutare.

 image9

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilket charmtroll!!

2007-05-01 @ 16:46:39
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Marie

Mmmmm han var söt!! Jag kommer ihåg hur smidig han var att hoppa in i bilen!

2007-05-01 @ 22:12:08
Postat av: ejmis

Jag hittade till din blogg via startsidan, jag brukar kolla listan "senaste inlagda" och se om jag hittar något intressant. Jag har bara bloggat sen 24/3 i år så det är verkligen nytt. Ang hundarna så har jag 4 st, varav 2 golden, har varit aktiv hundmänniska tidigare men nu är det "gårdshundar". Du är välkommen till min blogg igen så får du veta mer om oss....=)

2007-05-01 @ 22:26:50
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: johanna

Jag hittade dig nog mamma! :D

2007-05-02 @ 13:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0